פברואר 29 2024

טבעוני מרק עלי חרדל ועגבניות (ג'וֹר פּאק קָאט) טבעוני

גרסה טבעונית למרק של שבט השאן מצפון תאילנד. השאן אוהבים מאוד עגבניות ובניגוד לתאים מחלקים אחרים של המדינה, הם כמעט לא מוסיפים סוכר לאוכל שלהם. זה לא מרק לאנשים שאוהבים אוכל "מאוזן". זה מרק לאנשים שאוהבים חמוץ (אבל אם יצא לכם יותר מדי חמוץ, הוסיפו קצת מלח ותראו ישועות). הגישו את המרק עם אורז כדי ...המשך»

עדיין אין תגובות

פברואר 29 2024

טבעוני פפאיה ירוקה כבושה

אם אתם קונים פפאיה ירוקה כדי להכין סום טם, קנו עוד אחת והכינו ממנה פפאיה כבושה. זה קראנצ'י ומרענן, והמרקם של הפרי מאוד ייחודי ולא מזכיר שום דבר אחר. ...המשך»

עדיין אין תגובות

פברואר 09 2024

מונחים הל לבן, הל שחור

מדור: מונחים

צמח ההל הוא קרוב משפחה של הג'ינג'ר. הסוג הנפוץ בתאילנד נקרא הל לבן ובזרעיו משתמשים למשחות קארי (למשל מאסאמן) ולפעמים למרקים וצירים בשריים. בגבעולים הטריים של ההל הלבן משתמשים במשורה כי טעמם חזק ושתלטני. מוסיפים אותם לתבשילי קארי, בעיקר כאלה על בסיס מים. לא כולם מסתדרים עם טעם ההל הטרי, שלא מזכיר בכלל את טעמם ...המשך»

עדיין אין תגובות

פברואר 09 2024

מונחים עלי חרדל כבושים – פָּאק קָאט דוֹנְג

מדור: מונחים

ככל הנראה אלה החמוצים הכי פופולריים בתאילנד. הם מוצגים בקערות או בחביות פלסטיק בכל השווקים, ונמכרים בשקיות ניילון סגורות בגומייה. בסבן אילבן מצאתי לפחות חמישה סוגים שונים שלהם. בישראל אפשר להשיג אותם ברוב בחנויות למוצרים מהמזרח. חלק מהמוצרים שמיוצאים מתאילנד כוללים רק את "ראש" הצמח, וחלק כוללים גם את העלים. בתאית קוראים לצמח שממנו מכינים ...המשך»

עדיין אין תגובות

פברואר 05 2024

טבעוני עלי חרדל מותססים עם צ'ילי וסוכר

המתכון הוא מתוך ספרו המופלא של אוסטין בוש, “האוכל של צפון תאילנד". ...המשך»

עדיין אין תגובות

ינואר 30 2024

כתבות ניוזלטר מס' 13, ינואר 2024

מדור: כתבות

שלום וברכה לקוראי הניוזלטר. הפעם אני רוצה להתמקד בכמה מוצרים לא טריוויאליים מתאילנד שאפשר להשיג בחנויות בישראל – מוצרים שאולי לא קניתם עד היום כי לא ידעתם מה להכין מהם. ...המשך»

2 תגובות

ינואר 30 2024

טבעוני ניוזלטר טבעוני מס' 13, ינואר 2024

מדור: טבעוני

שלום לקוראי הניוזלטר הטבעוני. החודש גיליתי כמה מוצרים תאילנדיים שאפשר להשיג בחנויות בישראל ואולי מעולם לא השתמשתם בהם כי הם קצת אזוטריים. ...המשך»

עדיין אין תגובות

ינואר 30 2024

טבעוני קָאנוֹם טֻואָיי – קרם דו שכבתי בקערית פיצפונת

מלח במאכלים מתוקים נעשה אופנתי לאחרונה במערב (ע”ע קרם קרמל עם מלח), אבל בתאילנד הוא אופנה עתיקה מאוד. בדרך כלל מוסיפים את המלח לקרם קוקוס, ומשדכים אותו למשהו מתוק. המייצג הכי מוכר של קרם הקוקוס המלוח הוא הרוטב שמוסיפים למנגו-סטיקי-רייס, אולי הקינוח הכי פופולרי בקרב תיירים בתאילנד. המנגו והאורז מתוקים, והרוטב שלהם קצת מלוח. קאנום ...המשך»

עדיין אין תגובות

ינואר 30 2024

מתכונים תבשיל עוף ועלי חרדל כבושים

מדור: מתכונים

מנה ביתית מאוד, עדינה ולא חריפה, על הגבול שבין תבשיל למרק. בתאית קוראים לה גָאִי טוֹם פָּאק קָאט דוֹנְג (גאי טום – עוף מבושל. פאק קאט דונג – עלי חרדל כבושים). אפשר למצוא אותה כמעט בכל דוכן של תבשילים מוכנים (בשווקים ובמסעדות קארי-אורז) והיא יכולה לתפקד כארוחה שלמה אם מגישים אותה עם אורז. עלי חרדל ...המשך»

2 תגובות

ינואר 30 2024

טבעוני סלט עלי חרדל כבושים עם ג'ינג'ר וצ'ילי

סלט שהמרכיב העיקרי בו הוא ירקות כבושים, מה שיוצר פרופיל טעמים שונה לגמרי מזה של הסלטים ממשפחת הסום טם. הוא מאוד ארומטי – כל מרכיביו בעלי טעמים עזים – לכן בתאילנד אוהבים לשדך אותו לגרסה מינימליסטית של מרק אורז (קאו טום), שהיא פשוט דייסה דלילה מאורז מבושל במים. אפשר גם להגיש אותו כחלק מארוחה רגילה, ...המשך»

עדיין אין תגובות

1 2 3 4 50