אוקטובר 27 2009

טבעוני ליים

בתאילנד אין לימון, אבל אין סיבה להצטער על זה כי יש ליים (Lime), וליים זה אחלה. כמה תכונות מבדילות בין הליים ללימון. הוא קטן יותר, יש לו קליפה דקה יותר, ובדרך כלל החמיצות שלו פחות צורבת. כל המתכונים באתר מתורגמים מליים לימון כדי לא לתסכל את הקוראים, אבל אם מצאתם ליים, השתמשו בו. הוא הרבה ...המשך»

8 תגובות

אוקטובר 26 2009

מתכונים רוטב דמוי מיונז לסלטים

מדור: מתכונים

המתכון באדיבות לילה מהבלוג She Simmers ...המשך»

2 תגובות

אוקטובר 25 2009

כתבות סלטים אשכנזו-תאים

מדור: כתבות

צריך קצת ביצים כדי לאכול את רוב הסלטים שנמכרים בשווקי האוכל המוכן בתאילנד. ברוב המקרים הם יהיו חריפים מאוד או חמוצים מאוד, ולעתים קרובות הם יכילו מרכיבים שדורשים עבודה מהסועד, כמו לנגוסטינים או סרטנים בקליפתם, אבל בשנים האחרונות התפשטה כאן אופנה חדשה של סלטים בסגנון מערבי, או יותר נכון, מה שהתאים חושבים שהיה יכול להיות ...המשך»

3 תגובות

אוקטובר 19 2009

טבעוני הפסטיבל הצמחוני, יום 2

שאלוהים יעזור לי עם כל המטוגנים של הפסטיבל. עוד לא ביררתי ממה עשוי המטוגן הטעים עם הבוטנים, אבל בינתיים גיליתי שלתאים יש המון סוגי סויה מעובדת, ושיש פה אנשים שאשכרה יודעים מה לעשות איתה. היום בדקתי עוד כמה מאכלים שנראים ממבט ראשון כמו הגרסה האוריגינלית שלהם עם הבשר או הדג או הקלמארי. בשנה שעברה, אני ...המשך»

2 תגובות

אוקטובר 18 2009

טבעוני הפסטיבל הטבעוני התחיל

מדי שנה נערך בכל רחבי תאילנד פסטיבל טבעוני, שנמשך תשעה ימים ונותן לבשלנים המקומיים להפגין את המומחיות שלהם בעבודה עם טופו, סויה וירקות – בלי טיפה של רוטב דגים. חלק גדול מהמאכלים בפסטיבל הם בהשראה סינית, ורוב המקפידים על צמחונות בימים אלה הם תאים בודהיסטים ממוצא סיני, בדרך כלל מזרם המהאינה. הפסטיבל התחיל אתמול בתהלוכה ...המשך»

3 תגובות

אוקטובר 15 2009

טבעוני איך מצמצמים חלב קוקוס?

קודריוס כותב: איך מצמצמים חלב קוקוס? אני תמיד נופל עם המנה אם חלב הקוקוס מגיע לרתיחה. החלב נהפך פתאום לדליל יותר ומאבד מקסמו וטעמו בשניה וחצי, לכן אני מבשל הכל על אש קטנה המון זמן. אולי אני מפספס כאן טריק ענק? ...המשך»

10 תגובות

ספטמבר 21 2009

כתבות התפתחויות בפרשת תרמיות הג'ט סקי

מדור: כתבות

כצפוי, שידור הסדרה הבריטית "צרות בתאילנד" גורר סדרת פעולות והצהרות דרמטיות בתאילנד. הראשון ששילם את המחיר היה מפעיל שירותי ג'ט סקי בפוקט, שנעצר קצת אחרי השידור. עכשיו מאיימים לתבוע גם את מפיקי התוכנית, שכשלו במילוי חובותיהם הבירוקרטיות ולא העבירו את החומר לצפיה מוקדמת במשרד התיירות (מסתבר שיש חוק כזה לגבי וידאו שצולם בידי זרים בתאילנד). ...המשך»

4 תגובות

ספטמבר 20 2009

כתבות סאנוק על המקונג

מדור: כתבות

לפחות פעם בשנה אנחנו נדרשים להגיע לקונסוליה תאית מחוץ לתאילנד כדי לחדש את הויזות שלנו. לכאורה, בפנינו בחירה קשה: נסיעה קצרה יותר לשגרירות תאילנד בפנום פן, קמבודיה (עד שמונה שעות), או נסיעה לויינטיאן, בירת לאוס – 18 שעות נסיעה במקרה הטוב. אבל חיסכון תיאורטי בזמני הנסיעות (תיאורטי – כי אין שום דרך לדעת מראש כמה ...המשך»

6 תגובות

ספטמבר 19 2009

מונחים אידוי כפול

מדור: מונחים

הרעיון לאדות מאכלים שאינם אורז דביק הגיע לתאילנד באדיבות הסינים. אידוי כפול (בתאית: Dtun), שיטה נוספת שהמהגרים הסינים הביאו איתם לתאילנד, הוא דרך מצוינת לתת למרכיבים שאוהבים בישול ארוך – כמו עצמות עם מח, בשר בקר או ברווז, ירקות ועשבים ארומטיים – רכות של חמאה וריחות של בית-אמא, ולא חשוב מי אמא שלכם. בדרך כלל ...המשך»

תגובה אחת

ספטמבר 13 2009

כתבות מה מסוכן יותר – תאילנד או התיירים?

מדור: כתבות

בשבוע שעבר עלתה לשידור בבריטניה תוכנית חדשה בת שמונה פרקים, "Big trouble in Thailand", שעוסקת בהסתבכויות של תיירים בתאילנד. התוכנית הפכה במהירות לשיחת היום בקרב הזרים שמתגוררים במדינה, ושידור הפרק הראשון גרם לזעזועים גם אצל התאים עצמם. חלק מהפרק עוסק בתרמיות בתחום השכרת אופנועי הים בפוקט, שהנפוצה מביניהן היא תביעת נזקים משוכרי האופנועים על נזק ...המשך»

7 תגובות

1 36 37 38 39 40 50