אוגוסט 15 2009

שוק חזיר, התחליף שלי לפול על הבוקר כתבות

מדור: כתבות

זוכה אות הלמה-למה-למהלקח לי קצת זמן לאזור אומץ ולנסות את המאכל שבתמונה למטה. כמו שאפשר לראות, לא מדובר במנה בעלת מראה אטרקטיבי במיוחד, אבל ברגע שניסיתי התאהבתי. בעיני זוהי ארוחת בוקר מהסוג המרפא והמנחם ביותר שאפשר לדמיין.
קה-מו (Ka moo) – שוק של חזיר, הוא מאכל בהשפעה סינית, וכמו מאכלים סיניים רבים, גם הוא מבושל ארוכות בציר מתקתק שהתבלין העיקרי בו הוא קינמון (וגם אניס, או אבקת "חמשת התבלינים"). השוק מבושלת בשלמותה, כולל העור, ובדומה למרק רגל תימני, המנה כוללת די הרבה חתיכות של עור, שומן וג'לטין, שהתאים אוכלים בחדווה. אני מעדיפה אמנם רק את הבשר הנקי של השוק, שקרבתו לכל כך הרבה שומן הופכת אותו לעסיסי במיוחד, אבל מדי פעם נחמד גם לי לנגוס איזו פיסת שומן. את השמנוניות מאזן ירק בשם Kana, המכונה גם ברוקולי תאי, שנחלט במים או בציר.

שוק חזיר בקינמון, צ'יאנג ראי

את המתיקות של הרוטב מאזנים שני דברים: קצת לפני סוף הבישול (או ממש לפני ההגשה) מוסיפים למנה קצת כרוב כבוש, ולצידה מגישים רוטב קר מצ'ילי וחומץ.

הגרסה היותר זולה של קה-מו מכילה טלפי חזיר במקום שוקיים, ויש בה יותר ג'לטין ועצמות מאשר בשר. דוכני קה-מו בשווקים כוללים בדרך כלל גם עופות וברווזים מבושלים, עוגות דם ולפעמים גם ראשי חזיר – כך שקשה לפספס אותם. התצוגה בדוכנים שמתמחים בקה-מו בלבד תיראה כמו בתמונה העליונה – סיר עם רוטב, ומעליו רשת שעליה מונח הבשר. במקומות שבהם המוכרים רגילים לתיירים, הם עשויים להציע לכם מנה בלי שומן ועור.

שוק חזיר עם רוטב צ'ילי בחומץ

פוסטים קשורים

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות