יוני 26 2009

ומה יאכלו הילדים? שאלות ותשובות

עירית כותבת: אנחנו נוסעים לתאילנד עם שני ילדים קטנים (4, 2) ורוצים להגיע למסעדות תאילנדיות אותנטיות טובות. אנחנו מתחילים מבנגקוק ואשמח לקבל המלצות למקומות ספציפיים, או לחילופין אם יש לך שיטה לזיהוי מקומות מוצלחים.  🙂 הילדים שלנו אוכלים פחות או יותר הכל, אבל אני בספק אם הם יוכלו להתמודד עם כמויות החריף במסעדות כאלה. מה עושים?

כופתאות ממולאות. לא חריף בכלל

אני לא גרה בבנגקוק ולכן ההמלצות שלי די מוגבלות, אבל בפורום ישראלים באסיה יש קצת מידע על הנושא, וכאן יש דיבור על מסעדות בעשרת אלפים באט לזוג – ממש לא במעמד הסוציו-אקונומי שלי אבל מעניין, וגם בפורום למטייל יש כמה המלצות.
אצל הצלם אוסטין בוש אפשר למצוא המון המלצות וביקורות על מסעדות בבנגקוק, כולל מפות של גוגל. בוש הוא אחד המבינים היותר גדולים באוכל תאי וביקור אצלו שווה מאוד לכל מי שמתעניין בנושא.
אוכל סיני אני אוהבת לאכול בצ'יינה טאון (מפתיע, אה?) – לא זוכרת שמות ספציפיים אבל אפילו אם נשארים ברחוב הראשי ולא נכנסים לסמטאות, יש מבחר מצוין של מסעדות שוות. בסיבוב האחרון אכלתי שם מנה קלאסית של ברווז (לא צלוי, אלא מבושל ברוטב) עם אורז והיה משובח. אם נכנסים ממש לשוק האוכל אפשר לקנות שם הרבה דברים באיכות מצוינת לאכילה במלון (תקנו גם סט של כלים חד פעמיים).
אוכל תאי-סיני גם יפתור לכם את בעיית החריפות – הוא חריף רק לעתים נדירות.
אם אתם רוצים לטעום אוכל איסאני (צפון מזרח תאילנד) ברמה, אני ממליצה על מסעדה שנקראת Vientien kitchen ליד הסקיי טריין של Thong lor.  זה מקום שנראה במבט ראשון מאוד "לתיירים", רק שהלקוחות הם בעיקר תאים והאוכל משובח, ויש גם ריקודים ובידור איסאני טיפוסי.
בכל תפריט תאי יש מבחר נאה של מנות לא חריפות – צריך רק לדעת מה לבקש. אספתי כאן קצת טיפים להתמודדות עם חריף ורשימה (מצומצמת בינתיים, אבל אני מבטיחה להרחיב) של מאכלים לא חריפים שאפשר לקנות בשוק או להזמין במסעדות.
כמו בכל מקום בעולם, גם בתאילנד אפשר לזהות מסעדה טובה לפי כמות הסועדים (המקומיים) שאוכלים שם. מצד שני, זה שמסעדה ריקה זה לא אומר שהיא לא מצוינת. חפשו את המקומות שגם נראים יפה. ברוב המקרים זה מבטיח שיש להם גם מספיק כסף להשקיע בחומרי גלם טובים.

פוסטים קשורים

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות