פברואר 18 2010

ראש השנה הסיני מונחים

מדור: מונחים

בשבת שעברה, 13 בפברואר, חגגו בתאילנד את תחילת שנת הנמר הסינית. חברים הזמינו אותנו לטקס הבוקר המסורתי שהם עורכים באי קו צ'אנג. יום החג כולל שלושה טקסים קבועים.

הראשון: כל אחד מהמשתתפים כורע על הברכיים מול השולחן, מדליק שלושה מקלות קטורת, קד שלוש פעמים (תוך הצמדת כפות הידיים למצח) ותוקע אותם בקערת חול.

אחר כך עוברים לשריפת ניירות ססגוניים מקופלים בכמה סגנונות.

המציג אינו נזיר. הוא רק מחופש לכזה

במקרה שלנו אלה היו סירות בצבעי כתום וזהב ויש עוד דגמים רבים (למשל פרח לוטוס), ויפים עד שכואב הלב לשרוף אותם, אבל נראה שההתגברות על ייסורי החמדנות ועל הרצון לשמור את הניירות באיזה ארון היא המפתח לשנה טובה יותר עבור השורף.

הטקס השלישי, שאותו מבצעים בתאילנד החל משעות הבוקר המוקדמות, הוא פיצוץ חזיזים. מומלץ מאוד לסתום אוזניים בשעת הפיצוץ, אחרת מתחרשים מהרעש.

תהליך סידור השולחן נתן לי הזדמנות לצלם כל מאכל בנפרד ולהציק למארחים בשאלות במקרה הצורך. עד כמה שראיתי בטקסים כאלה בשנים קודמות, המרכיבים החשובים ביותר על השולחן הם עופות שלמים מבושלים, ברווז צלוי בזיגוג אדום, תפוזים, שבתאילנד נראים יותר כמו קלמנטינות (וגם דומים להן בטעם) ועוגות מאודות בצבעי ורוד, צהוב ולבן. רוב המאכלים על השולחן היו סיניים, ורק חלקם הקטן – כמו האטריות המטוגנות המתוקות (מי קרופ) – היו תאיים.

שולחן החג

מה אכלנו? הקליקו לסט המלא – כולל הסברים על המאכלים – בפליקר

פוסטים קשורים

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות