אפריל 23 2009

משקה קיני ציפורים מונחים

מדור: מונחים

משקה קיני ציפורים

משקה קיני ציפורים הוא ציר זהוב ודי חסר טעם, שהופך לג'לי דליל כשמקררים אותו (והוא מוגש מקורר בדרך כלל). כפי ששמו מרמז, הוא עשוי מקיני ציפורים – או ליתר דיוק, מהרוק שבו משתמשות ציפורים מסוימות (Swift, ובעברית: סיס) להדבקת האלמנטים של הקן – ולכן הוא יקר למדי (עד 4,000 דולר לקילו). דרך נוספת להגיש קיני ציפורים  – הנפוצה בעיקר במסעדות סיניות – היא כחלק ממרק, שצלחת שלו עשויה לעלות 30 דולר ומעלה.

חלק מהקינים נאספים בריכוזים טבעיים של ציפורים, כמו למשל במנזר הזה בפצ'בורי (שנזיריו אוספים ומוכרים את הקינים למרות שהם לא אמורים להתעסק בדברים טריוויאליים כמו כסף), אבל יש גם בתי הארחה לציפורים, שנבנו במיוחד למטרה זו.

אחרי האיסוף מנקים את הקן מענפים, נוצות ולפעמים גם צואת ציפורים, ומשאירים רק את הרוק, שהתקשה לגוש צהבהב. את הרוק מבשלים במים, והציר הג'לטיני שנוצר נחשב למשקה מחזק בכלל, ואת הליבידו בפרט.

באיזור מגורי יש כמה בתי גידול כאלה ואני מקווה לבקר מתישהו באחד מהם ולהביא כמה תמונות. בינתיים, הנה אחד המותגים (סקוטש – שם שתאים לא מסוגלים בכלל לבטא) שנמכרים בסופרמרקטים הגדולים. קניתי בקבוק אחד במחיר מצוין ורק אחרי הצילום שמתי לב לתאריך התפוגה של המשקה, שעבר די מזמן.

והנה פרסומת של סקוטש, והנה עוד פוסט שלי בנושא.

פוסטים קשורים

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות