מרץ 18 2009

עוף מבושל מונחים

מדור: מונחים

אינספור דוכנים ומסעדות בתאילנד מתמחים בעופות ובברווזים מבושלים בציר. ברוב המקרים, המינימום שאפשר לקנות זה חצי עוף, אבל מאחר שמדובר בתרנגולות קטנות, ממש פרגיות במונחים מערביים, שני אנשים יכולים לחסל חצי עוף בקלות.

יש חלקים שנמכרים גם לחוד, כמו רגליים, ראשים, כבדים, טחולים, לבבות, כרבולות וגרוגרות. דוכן טיפוסי יכלול סיר עם מרק (בדרך כלל ציר כהה וטיפה מתוק), ירקות ירוקים (בעיקר קאנה – ברוקולי תאי) שמתבשלים קלות במרק לפי הזמנה, ומשהו שנראה כמו עוגה (בקוטר 15 ס"מ בערך) חומה-כהה וקצת רוטטת (ובצדק, כי היא עשויה מדם קרוש). אפשר לבקש רק את העוף בלי המרק, ובכל מקרה מקבלים ליד גם רוטב צ'ילי (חמוץ או מתוק, תלוי בטבח).

אחת הדרכים הפופולריות ביותר להגיש עוף מבושל נקראת Khao man gai. זוהי ארוחה שלמה בצלחת, והיא כוללת תלולית אורז שעליה הונחו כמה פיסות עוף מבושל וכמה עלי כוסברה. בקערית קטנה מקבלים מרק עוף צח עם ירק בשם פאק קייאו (Fak kiao), שמרקמו מזכיר קצת מלון אבל הוא לא מתוק.

המתכון המקורי של קאו מן גאי הגיע לתאילנד ממחוז היינאן שבסין. שמים את העוף השלם בסיר עם מים, מביאים לרתיחה, מכסים את הסיר ומכבים את האש. העוף מתבשל במים המתקררים לאיטם. בתאילנד לא נרתעים מעוף לא לגמרי מבושל שיש עוד טיפת דם ליד העצמות שלו. מי שזה מפריע לו יכול לבשל את העוף עוד 10-20 דקות, ולהימנע מהתופעה. המים שבהם בושל העוף משמשים להכנת האורז והמרק הצח. לצד המנה מגישים רוטב קר חמוץ-חריף שמבוסס על רוטב משעועית צהובה מותססת, שום וצ'ילי. הקומבינה כולה היא ארוחת בוקר מושלמת וקלילה.

פוסטים קשורים

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות