יוני 22 2009

אוכל תאי לתיירים כתבות

מדור: כתבות

האוכל התאי הכי גרוע שאכלתי כאן היה במלון ארבעה כוכבים, שאליו הגעתי עם חבורה של אוזבקים מיוזעים בחולצות ניילון לא נושמות (זה בסדר, גם אני לא נשמתי) אחרי שהטיסה שלנו לאוזבקיסטן התעכבה. על שולחנות הבופה עמדו כלי נירוסטה שכל הירקות בהם היו סמרטוטיים, הבשרים הצלויים התייבשו, עשבי התיבול נבלו והתוספות הפריכות נרטבו. המלצר שלנו היה מאושר כשביקשנו צלוחית עם רוטב דגים וצ'ילי (פריק נאם פלא) בניסיון לאזן את הקטסטרופה.

הדבר העיקרי שהתאים יודעים על ההעדפות הקולינריות של תיירים מערביים הוא שהם לא אוהבים חריף ולא אוהבים רוטב דגים. הבעיה היא שכמבקשים מטבח תאי להכין אוכל לא חריף או בלי מרכיבים מסוימים, הוא מתבלבל, כי אם המנה אמורה לכלול צ'ילי, לעשות אותה בלי צ'ילי זה לעשות מנה אחרת, שממנה הוא מן הסתם מסתייג (תארו לעצמכם, למשל, שהיו מבקשים מכם להכין טחינה בלי לימון). אותו דבר יקרה אם תבקשו ממנו להימנע מרוטב דגים, ממשחת שרימפס, מכוסברה, מחצילים או מכל דבר אחר שהמתכון המקורי כולל. נסיונות לבקש שינויים במנות מהתפריט נידונו לכישלון ויותר טוב שלא תתחילו. הטבח יאבד את הביטחון ויפקשש לכל אורך הדרך. ראיתי את זה קורה יותר מדי פעמים לתיירים שניסו לשפר את ההתאמה של האוכל התאי לטעם הפרטי שלהם. זה אולי לא יהיה חריף, אבל גם טעים זה לא יהיה.

דוכן קארי. עשבי התיבול עדיין רעננים

בדרך כלל, כשתייר מערבי נכנס למסעדה תאית, ממילא יכינו לו אוכל פחות חריף. מכאן שאם אתם רוצים להתנסות באוכל תאי בלי הנחות, האופציה הטובה ביותר שלכם היא שווקי האוכל המוכן. במסעדות ישאלו אתכם לפעמים אם אתם אוכלים חריף (Kin pet dai mai?). אתם יכולים להשיב ב-chai (כן) או לומר: Kin pet dai.

חם-קר

אחת הסיבות שהאוכל התאי שמוגש לתיירים בארוחות הבופה במלונות הוא דפוק היא הרצון לענות על הדרישה המערבית לאוכל חם. הניסיון לשמור על חומן של מנות מסוימות מקלקל אותן לגמרי – פירות הים מתקשים, האטריות נדבקות, הרטבים מסמיכים מעבר לרצוי ועוד שלל תאונות דומות.

מאחר שהאוכל התאי הוא במיטבו כשהרגע ירד מהאש, לשמור אותו על מתקני חימום זה בדרך כלל לא רעיון טוב. בעיקרון, לתאים לא ממש אכפת מה טמפרטורת המזון, והם תמיד יעדיפו מנה לא חמה על מנה מבושלת יתר על המידה. מרק אטריות צריך להיות חם ומנות מטוגנות מסוימות פחות טעימות כשהן קרות, אבל בתבשילי קארי אין לטמפרטורת ההגשה הרבה חשיבות. רוב הקארי כל כך חריף שהוא מרגיש חם גם כשהוא קר. ברוב דוכני הקארי בשווקים מביאים את המזון לשוק כשהוא חם ונותנים לו להתקרר. אם הלקוח רוצה, הוא יכול לחמם לעצמו את המנה בבית, אבל גם זה לא הכרחי. בכל בית תאי יש סיר אורז חם משך כל שעות היום, וכשהאורז חם, חימום הקארי אינו משמעותי.

אם נתקעתם במלון או בבית הארחה שהטבחים שלו מזייפים, אל תבזבזו זמן בלהצטער על כך. צאו החוצה וקנו לכם משהו יותר טוב ואותנטי.

פוסטים קשורים

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “אוכל תאי לתיירים”

  1. אילנית בתאריך 24 יונ 2009 בשעה 16:41

    לא קשור לכתבה – הלינקים של "בכללי" לא עובדים….
    וחוץ מזה נראה אתר מעניין!

  2. עדי בתאריך 24 יונ 2009 בשעה 17:30

    אילנית, תודה על ההערה. הבעיה תוקנה.

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות