אוקטובר 25 2009

סלטים אשכנזו-תאים כתבות

מדור: כתבות

צריך קצת ביצים כדי לאכול את רוב הסלטים שנמכרים בשווקי האוכל המוכן בתאילנד. ברוב המקרים הם יהיו חריפים מאוד או חמוצים מאוד, ולעתים קרובות הם יכילו מרכיבים שדורשים עבודה מהסועד, כמו לנגוסטינים או סרטנים בקליפתם, אבל בשנים האחרונות התפשטה כאן אופנה חדשה של סלטים בסגנון מערבי, או יותר נכון, מה שהתאים חושבים שהיה יכול להיות טוב בתור סלט מערבי, אם לטבחים במערב היה קצת שכל וטעם טוב.

ברוב המסעדות התאיות שבהן אכלתי אוכל מערבי, "סלט" היה ערימות קטנות של ירקות טריים (בדרך כלל רצועות דקות של כרוב וגזר וטבעות בצל) על מצע של חסה, עם קערית מיונז כרוטב. לתאים יש שני סוגים עיקריים של מיונז: מתוק ומתוק מאוד. לכן ברוב המקרים יותר הגיוני להשתמש בסלט הזה כמו שהתאים משתמשים במה שנקרא Pak – ירקות טריים. Pak זו התוספת שתקבלו ליד רוב הסלטים החריפים (כמו סום טאם או לארב), והיא נועדה להפיג את החריפות כדי שאפשר יהיה להמשיך לאכול צ'ילי בנחת. צלחת פאק טיפוסית תכלול שעועית ירוקה, כרוב, בזיליקום ולפעמים מלפפון. בלונלי פלנט אמרו פעם על התאים שהם אומה חסרת סלטים, אבל האמת הפוכה לגמרי: התאים הם כנראה היחידים שיכולים להגיש סלט עם תוספת של סלט.

סלט עוף עם רוטב מיונז משופר

אבל נחזור לסלטי הפיוז'ן החדשים. הם נמכרים בשוק באריזות קלקר עם ניילון נצמד, ויש כמה סוגים עיקרייים: עם טונה (מקופסה), עם עוף מבושל (בתמונה) עם  שרימפס או סרטנים מעובדים (קראב סטיקס), עם פירות או עם שעועית אדומה וגריסי פנינה מבושלים. בתוך הקלקר שמים גם שקית קטנה עם רוטב, שאותו שופכים על הסלט לפני ההגשה. הרוטב הבהיר יותר (בתמונה הקטנה) עשוי בדרך כלל ממיונז משופר (עם תוספות כמו פלפל לבן או שחור, כמון, מיץ לימון ועוד). זה טעים, אבל לא טעים כמו הרוטב השני, שקצת קשה לנחש ממה הוא עשוי.

הסלט שבתמונה התחתונה מכיל לא פחות מעשרה סוגים של פירות וירקות: תירס, גזר ודלעת מבושלים, אננס, פומלה ורודה, ענבים, עגבניות שרי, תפוח, מנקון (פרי הדרקון) וגויאבה תאית (לא בשלה). הרוטב כתום מגזר, אבל גם בלי גזר יש לו צבע צהוב עז, כי הוא עשוי מחלמונים של ביצים קשות ומחלב ממותק. כששאלתי את המוכרים ממה עשוי הרוטב הם אמרו: מביצים וחלב, אבל בין זה לבין מתכון מדויק משתרע ים של טעויות.

סלט פירות עם רוטב גזר

לשמחתי, לילה מהבלוג האהוב עלי She Simmers הצליחה לשחזר את המתכון בצורה מושלמת, כשהיא מונחית על ידי זכרונות מהרוטב שסבתה נהגה להכין.

רוטב דמוי מיונז מחלמונים וחלב ממותק

פוסטים קשורים

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “סלטים אשכנזו-תאים”

  1. ניר בתאריך 25 אוק 2009 בשעה 9:33

    תודה על הפוסט המעולה 🙂

  2. CatMan בתאריך 15 פבר 2010 בשעה 22:57

    מנקון (פרי הדרקון) נקרא בארץ פיטאיה, לפי השם הדרום אמריקאי שלו
    אם אני זוכר נכון.

  3. עדי בתאריך 16 פבר 2010 בשעה 12:36

    Catman – תודה על המידע. אכן ראיתי את הפרי הזה בארץ אבל לא זכרתי שכך קוראים לו.

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות