דצמבר 27 2011

קפיר ליים – ללכוד את הקסם בבקבוק כתבות

מדור: כתבות

עוד מידע על שמן ארומטי מקפיר ליים

אחד הדברים שהטרידו אותי מאוד מהרגע שבו התחלתי להתעמק באוכל תאי ובהתאמת מתכונים תאיים מסורתיים לחומרים שאפשר להשיג בישראל, היה העובדה שרבים מעשבי התיבול האופיינים לדרום מזרח אסיה אינם נמכרים מחוץ לאיזור, או שהם מיובאים במצב מיובש וחסר טעם וריח. הדוגמה הכי מצערת בעיני היתה ונשארה עלי קפיר ליים (Kaffir lime), מהתבלינים המסעירים ביותר בבישול התאי, שמאבדים את רוב הארומה שלהם בייבוש ואינם מיובאים לישראל במצב קפוא.

למעשה, זה הטריד אותי עד כדי כך שהחלטתי לעשות מעשה. בביקורי האחרון בישראל קניתי מחוקר ישראלי בשם ד"ר משה בלס סיר מיוחד שהוא פיתח, שבאמצעותו אפשר להכין שמנים ארומטיים מחומרים צמחיים בשיטה שנקראת Steam distillation. באופן טבעי, החומר הראשון שרציתי להכין ממנו שמן ארומטי היה עלי הקפיר ליים. במשך כמה חודשים עסקתי בהפקת השמן ובבדיקה שלו במתכונים שונים, ובהמשך שלחתי דוגמאות לבשלנים תאים בתאילנד, בישראל ובארה"ב וגם לשפים ובשלנים ישראלים, במטרה לקבל את חוות דעתם. לבסוף הגעתי למוצר שהשביע מאוד את רצוני וקיבל תגובות מצוינות מהנסיינים – כזה שמשמר בצורה אופטימלית את הארומה של העלים והוא קל ונוח לשימוש במטבח.

בקבוקי שמן ארומטי מקפיר ליים

בקבוקי שמן ארומטי מקפיר ליים

כשסיימתי את שלב התחקיר וידעתי בדיוק מה אני רוצה העברתי את הסיר לשכנתי התאית, רוקחת במקצועה, ולימדתי אותה להשתמש בו. כעת היא מכינה את השמן לפי הזמנה במיוחד בשבילי, מה שמאפשר לי לפקח על איכות העלים, על רמת הריכוז של השמן ועל תאריכי הייצור שלו. בזמן שהתפנה אני ממשיכה לבדוק מתכונים חדשים וישנים, תאיים ופיוז'ניים, ולהכין שמנים מחומרים נוספים, שנמצאים כעת בשלבי בדיקה.

פוסטים קשורים

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות