אוקטובר 26 2011

הדרך הקלה לשורשי כוסברה טבעוני

אילה כותבת: שתלתי כוסברה בגינה. מהו הזמן הטוב ביותר לעקור את הצמחים כדי להשתמש בשורשים שלהם  – אחרי שהצמח פרח, או שאין חשיבות לעיתוי?

כוסברה עם שורשים. תבלין תאי חשוב

לפני הכל, חשוב לציין ששורשי כוסברה הם מהתבלינים הנחוצים ביותר במטבח התאי. משתמשים בהם במרינדות, במרקים ובתבשילי קארי, ונראה לי ממש טיפשי שבישראל מוכרים כוסברה בלי שורשים, ועוד טורחים לחתוך אותם מהגבעולים לפני האריזה ולוותר מבלי משים על תבלין מצוין שמוסיף טעם נהדר לאוכל. כוסברה גדלה בקלות בעציצים ואפילו בתוך הבית, והיופי הוא שאפשר להקפיא את השורשים ולהשתמש בהם במשך כמה חודשים בלי שהם יאבדו את המרקם או הטעם.

לגמרי במקרה, לילה מאתר האוכל התאי המצוין She Simmers כתבה לא מזמן פוסט שימושי על גידול כוסברה לצורכי שורשים, בתגובה לשאלה של שף אמריקאי נחשב שנפגע גם הוא מהמנהג התמוה של חיתוך השורשים לפני המכירה.

העיתוי הנכון להוצאת הצמחים לצורכי שורשים הוא בדרך כלל 30-40 יום אחרי הזריעה, אבל זה כמובן תלוי בתנאי הגידול – האקלים, סוג האדמה, כמות האור, הדשן ועוד. לילה ממליצה לאמוד את מוכנות השורשים לפי הגובה והעובי של גבעולי הצמח. כשגובה הגבעול הראשי מגיע לכ-9 ס"מ ועוביו כ-5 מ"מ, השורשים מוכנים לעקירה.

אחרי העקירה משרים את הצמחים במים במשך כ-5 דקות כדי לרכך את שאריות האדמה שעליהם ושוטפים היטב במים זורמים (אפשר להשתמש במברשת שיניים לניקוי אם האדמה ממש עקשנית). חותכים את הגבעולים 2-3 ס"מ מעל השורש, מייבשים היטב, עוטפים בשתי שכבות של מגבת נייר, אורזים בשקית אטומה ומקפיאים. אפשר לשמור את השורשים במקרר (ללא הקפאה) באותה צורה במשך כשבוע. לפני השימוש כותשים את השורשים במכתש ועלי (להכנת מרינדה, למשל) או משתמשים בהם בשלמותם (במרקים).

בהצלחה.

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות