מרץ 14 2009

אננס מונחים

מדור: מונחים

ב-10 באט אתם יכולים לקנות חצי אננס (בתאית: Saparot) חתוך ומוכן לאכילה. אל תתפתו לאכול הרבה ממנו, בעיקר לא על בטן ריקה או אחרי ארוחה חריפה. המתיקות מסתירה מאחוריה חומציות גבוהה שעלולה לשרוף לכם את החיך ולעורר צרבות.

ככל שהאננס בדוכן כהה יותר כך הוא מבוגר יותר. עדיף לבחור את אלה שעוד לא מתקרבים לכתום ואין עליהם כתמים כהים יותר של בשלות יתר.

אננס מוכן לאכילה, עם שקיק סוכר מעורב בצילי וטיפת מלח

אננס מוכן לאכילה, עם שקיק סוכר מעורב בצ'ילי וטיפת מלח

איך בוחרים אננס שלם?
ככל שהאננס צעיר יותר קליפתו ירוקה יותר, וככל שהוא מזדקן היא מצהיבה. אננס זקן אמנם מתוק יותר, אבל הוא גם חומצי יותר וצריך לשים לב לכמויות שאוכלים ממנו. האננס הנכון הוא ירקרק וצהבהב במידה שווה.

איך מקלפים אננס?
אוחזים את הגבעול ביד שמאל, ומסירים עם סכין חד (בתנועה כלפי מטה) סרטים של קליפה. נשארים עם אננס קלוף אך מלא נקודות חומות (שהן חלק של הקליפה שחודר עמוק יותר לבשר הפרי). הנקודות יוצרות קווים אלכסוניים סביב האננס.

בוחרים חתיכת קו כזה, מכניסים את הסכין באלכסון ועושים חריץ מתחת לנקודות. אחר כך תוקפים את אותן נקודות מלמעלה: חותכים בזווית אלכסונית כדי לשחרר טריז שכולל את הנקודות שאותן בחרתם להוציא. ככל שהמקלף מנוסה יותר, עינו תקלוט את הקווים הנוחים לחיתוך במהירות גדולה יותר, והקווים יהיו ארוכים יותר.
מקלפים-מתחילים יכולים להסתפק בשתיים-שלוש נקודות בכל פעם. עוברים כך על כל האננס. התוצאה שיש לשאוף אליה היא חתכים ספירליים סביב האננס.

בשלב הזה חותכים פרוסות רוחב מהאננס (אפשר לחתוך קודם לחצי לאורך), ואת הפרוסות חותכים למשולשים בגודל ביס. מגישים לצד צלוחית עם כשלוש כפות סוכר מעורבבות היטב עם כחצי כפית צ'ילי יבש כתוש (לא אבקה), שבהן טובלים את האננס.

פוסטים קשורים

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות