ינואר 30 2024

מתכונים עוף מוקפץ עם עלי חרדל כבושים, צ'ילי ורוטב צדפות

מדור: מתכונים

מנה מהירה וקלה להכנה: פיסות קטנות של עוף מוקפצות עם מעט שום, ואז מוסיפים להן את הירק הכבוש, רוטב צדפות ומעט צ'ילי טרי ומגישים עם אורז. אפשר להכין את המנה גם עם בקר או חזיר, אבל במקרה כזה צריך להאריך קצת את משך הבישול ולהוסיף קצת יותר נוזלים כדי לשמור על עסיסיות הבשר. החומרים ל-2 ...המשך»

עדיין אין תגובות

ינואר 30 2024

מתכונים עלי חרדל כבושים מוקפצים עם ביצה

מדור: מתכונים

מנת ירק פופולרית בתיבול מתון, שאפשר להכין מחומרים שיש במזווה התאי הטיפוסי בלי לצאת לקניות. המרכיב העיקרי הוא עלי חרדל כבושים (pak kat dong, או באנגלית, Mustard greens), שאפשר להשיג ברוב החנויות למוצרים מהמזרח (דרגון, תאי סטור). המטרה היא לייצר מנה יבשה, ולשם כך מקפיצים את הירק הכבוש עד שהוא מאבד את רוב הנוזלים. הטיפול ...המשך»

עדיין אין תגובות

דצמבר 31 2023

כתבות ניוזלטר טבעוני מס' 12, דצמבר 2023

מדור: כתבות

סופשנה טעים לקוראים הטבעונים! בניוזלטר של דצמבר תמצאו שני מתכונים מוקפצים וירוקים מאוד, היכרות עם חומר גלם שחור ומסקרן, והסבר לתופעה המוזרה של גושישים בחלב קוקוס מבושל. אפשר ומומלץ להירשם לניוזלטר ולקבל אותו במייל. הל שחור מהפרובינציה שמדרום לעננים בשנים האחרונות, עם העלייה במספרי התיירים הסינים בתאילנד, נפתחו בערים הגדולות והמתוירות (בנגקוק, צ'יאנג מאי, פטאיה) ...המשך»

תגובה אחת

דצמבר 31 2023

כתבות ניוזלטר מס' 12, דצמבר 2023

מדור: כתבות

סופשנה טעים ונעים לכל קוראי הבלוג. מפה לשם הניוזלטר הזה קיים כבר שנה שלמה ואני די מרוצה מזה. החודש תמצאו כאן לא פחות מתשעה מתכונים חדשים, היכרות עם חומר גלם שחור וסקסי מאוד, סקירת שיטות להכנת ביצים חומות בסגנון אסיאתי והסבר לתופעה המוזרה של גושישים בחלב קוקוס מבושל. אפשר ומומלץ להירשם לניוזלטר ולקבל אותו במייל. ...המשך»

תגובה אחת

דצמבר 31 2023

מתכונים כל הדרכים לחמינדוס מזרח-אסיאתי

מדור: מתכונים

במטבח היהודי, הדרך המסורתית לחמינדוס (ביצים חומות) היא ארוכה למדי: צריך לבשל ביצים קשות בחמין (או במים עם קליפות בצל) במשך 10-12 שעות כדי שהן יקבלו צבע חום עמוק. גם בתאילנד אוהבים ביצים חומות, אבל בישול ארוך הוא לא מאוד פופולרי במטבח המקומי. האקלים החם מוציא לאנשים את החשק להדליק אש למשך שעות ארוכות. ...המשך»

עדיין אין תגובות

דצמבר 31 2023

מתכונים מרק בשרי בסגנון יונאני מצפון תאילנד

מדור: מתכונים

אפשר להכין את המרק עם סוגים שונים של בשר, לפי טעמכם האישי, ולהשתמש בו כבסיס למרקי איטריות. ...המשך»

עדיין אין תגובות

דצמבר 31 2023

טבעוני פתיתי סויה וטופו מוקפצים עם הל שחור ועשבי תיבול

גרסה טבעונית למנה שהגיעה לתאילנד מפרובינציית יונאן שבסין. ...המשך»

עדיין אין תגובות

דצמבר 31 2023

טבעוני ירקות עלים, צ'ילי ושום מוקפצים עם פתיתי סויה

אם הצלחתם להשיג ירקות עלים תאילנדיים כמו פָּאק קָאנָה או פָָּאק בֻּונְג, השתמשו בהם. אם לא, אפשר להשתמש בירקות אחרים, כמו בוק צ'וי, ברוקולי מופרד לפרחים קטנים או עלי מנגולד. ...המשך»

עדיין אין תגובות

דצמבר 31 2023

כתבות בקר יונאני מוקפץ עם הל שחור ועשבים

מדור: כתבות

זהו מתכון שאפשר למצוא בצפון תאילנד, באדיבות תושבים שהגיעו לאיזור מפרובינציית יונאן שבסין. אפשר לראות בו גרסה סינית לפאד קרפאו – מוקפץ עם בזיליקום קדוש – המאכל הכי פופולרי בתאילנד. ...המשך»

עדיין אין תגובות

דצמבר 31 2023

מונחים קֻונְצֹ'יאֶנְג, נקניק סיני מתוק

אני לא ממש מופתעת שאי אפשר להשיג בישראל את הנקניק הסיני המתוק שנקרא בתאילנד קֻונְצֹ'יאֶנְג. אפילו אם היה יבוא של נקניקים מתאילנד לישראל, אני בטוחה שזה לא היה הנקניק הראשון במכולה. קונצ'יאנג הוא טעם נרכש. בהתחלה הייתי קצת בשוק מהמתיקות שלו, אבל ככל שהתרגלתי לנוכחותו התחלתי להבין שהשילוב שלו במנות מסוימות הוא פשוט מושלם. סלט ...המשך»

עדיין אין תגובות

1 2 3 4 5 50